Leie av ski

Skiklubben har en del ski og sko som leies ut for 50 kr per gang for ikke-medlemmer. Dette er:

• Dragon hoppski med kabelbinding i barnestørrelser 160 – 180 cm. Dette er lette hoppski med innsving som egner seg godt for nybegynnere. De fleste av disse skiene har telemarkbinding, og vi har godt utvalg av telemarkstøvler i plast, størrelse ca 33 – 39. Noen få par Dragon-ski er også med hoppbinding som passer til hoppskoene våre.
  • Xcuse hoppski med langrennsbinding. Åsnes skiftet navn og design på Dragon, men Xcuse er samme ski. Vi har 10 par i lengde 160 – 170 cm med Rottefella langrennsbinding så barna kan bruke sine vanlige langrennssko.
  • Hoppski i barnestørrelse: 8 par Sporten hoppski med kabelbindinger for hopp (Rottefella) og noen få ski av andre merker. Lengde 160 – 200 cm.
  • Hoppstøvler 15 par Jalas og Alfa i størrelse 33-37 for kabelbindinger (Rottefella, Kandahar, Røyken etc).
  • Hoppski for ungdom eller voksne: Vi har noen få par hoppski med kabelbinding fra 200cm og lenger, og noen få hoppstøvler størrelse 43 – 45. Dersom du har telemarkstøvler eller andre som egner seg for kabelbindinger, så ta dem med og prøv. Brukt hopputstyr finner du på kjøp og salg på klubbsidene våre og ved oppslag i klubbhuset. Se også på kollenhopp.no. Har du hoppski eller støvler som du ikke bruker, så er klubben interessert i å overta dem.
  • Twintip: 9 par Åsnes Snurrle trikseski i lengder 90 – 130 cm.
  • Miniski: Diverse par for skileik og for hopp særlig i vår mobile K3 for helårsbruk

Utleie av ski skal kun skje når det er noen fra klubben tilstede. Alle uttak av ski kvitteres ut i utlånsbok hvor det skal noteres navn og telefonnummer på den som låner ski. Ved mottak skal en fra skiklubben kontrollere skienes tilstand (ødelagt utstyr må erstattes) og signere for at det er mottatt. Pengene betales kontant i kafeen. Deltakerne på hoppskolen har lån av ski inkludert i prisen, også når de kommer utenom hoppskolen. Ski kan også disponeres i forbindelse med utleie av klubbhuset til hoppbursdag eller liknende arrangementer, og etter avtale med skoler og andre idrettslag.

Sesongleie for medlemmer
Barn som er aktive medlemmer av klubben kan få leie ski for en sesong for 1500 kr, herav 500kr i depositum som fåes igjen ved innlevering om våren. Dette er meget billig om man sammenlikner med hva det koster å kjøpe hopputstyr. Det er ment som en ordning for den første tiden for de som kommer inn i sporten; vi regner med at de fleste normalt vil skaffe seg egne ski om de fortsetter. Kjøper man brukt er det mulig å få det billig, og det er vanligvis enkelt å få solgt barneski igjen.

Det skal skrives under en kontrakt før slikt utlån skjer. Ski og sko må vedlikeholdes underveis med smøring og pussing. Betaling avtales med kasserer.

Vi kan ikke leie ut alle skiene på denne måten. Omfang av utlån og valg av type ski må vurderes for hver sesong så vi alltid har igjen nok ski for hoppskolen og utleie til besøkende.